søndag 22. mars 2009

Reklame- "AS IT SHOULD BE""

Reklame er et budskap som brukes til å enten vise et produkt som snart kommer ut på markedet eller noe folk burde være klare over. Reklamer fins overalt, og de fleste av oss blir påvirket, det er derfor reklame er et så stort medium. Nå er det blitt lettere og lettere å reklamere, med tanke på at reklame på nettet er veldig enkelt og flere bruker og er kjent med store medier som TV, internett og aviser. De fleste bedrifter, spesielt de store, bruker massevis av penger og ressurser på gode reklamer.

Reklame kan komme i form av TV-reklamer, pop-up reklamer på nettet og reklamer i blader og aviser blant annet. Med andre ord er vi omringet med reklamer hvor enn vi går. Og hvorfor ikke? Når Coca Cola og Nike bruker milliarder av dollar på reklame, burde det vel ha noe påvirkning på oss. Når vi har lyst på noe nytt, er det reklamen vi tenker på når vi skal ut å kjøpe det. Personlig har jeg ingenting imot reklamer, jeg er for reklamer som får oss til å tenke utenfor boksen. Spesielt liker jeg reklamer som provoserer og har en skjult mening.


Dette er en reklame som har en handling. Coca Cola Zero er den nye colaen som skal appellere mest til menn, og det er derfor den har en maskulin handling. De har tydelig brukt mye spesialeffekter, noe som gjør det enda tydeligere at dette er en slags trailer. Det er også lagt vekt på mørkere farger for å gjøre det litt "kulere" og mannlig.
Den handler om en mann som er i en butikk der han møter sin eks-kjæreste med hennes nye kjæreste, noe som resulterer i en litt ubehagelig situasjon. Men når han plukker opp dn Cola Zero blir alt mye bedre.....
Coca Cola Zero har til og med et slagord som gjør produktet lett å huske, "GREAT TASTE- ZERO SUGAR AS IT SHOULD BE". I denne reklamen gjelder det "AS SHOULD BE" for hvordan det egentlig burde være å møte sin eks- kjæreste, nemlig å ha med deg en heitere dame og bli plukket opp i helikopter.

Ingen kommentarer: